Pływać czy biegać? Oto jest odpowiedź!

Bieganie czy pływanie

Pływać, czy biegać? Dla nas i jedno i drugie jest bardzo wartościowym sportem, które mogą się idealnie uzupełniać. Jak? Już odpowiadamy.
Pamiętajmy, że biegając trenujemy cały czas te same partie mięśni. Przy pływaniu możemy zmieniać style, tym samym zmieniając też partie mięśni, nad którymi będziemy pracować. Tym samym, łącząc ze sobą te wydawało by się odległe od siebie dyscypliny,  zapewniamy sobie zrównoważony rozwój całego naszego ciała. Pamiętajmy też o jednej ważnej rzeczy – technice. Tak w bieganiu, jak i w pływaniu jest ona równie istotna. Bez tego nie osiągniemy zaplanowanych efektów. Upewnijmy się więc, że nasze treningi są poprzedzone lekcjami z profesjonalnym instruktorem, który pokarze nam, jak uprawiać oba te sporty tak, aby nie stała się nam krzywda, a efekt był widoczny „gołym okiem”.
Jaki basen wybrać? ←←← sprawdź!

Pływanie a bieganie

Pamiętajmy, że bieganie jest jednak sportem kontuzyjnym, a kontuzje, jak się już ich nabawimy są czasami niezwykle bolesne. Co wtedy? Wtedy właśnie na ratunek przychodzi nam pływanie. Jak już wiemy jest to sport bezkontuzyjny i nie obciąża on stawów. Na czas rekonwalescencji możemy więc śmiało zmienić dyscyplinę i tym samym utrzymać kondycję fizyczną w odpowiedniej formie. Dodatkowo wszyscy biegacze wiedzą jakie wyciszenie i relaks niesie za sobą bieganie, czemu wiec odbierać to sobie podczas kontuzji jak możemy popływać – tym samym zapewnić sobie tę samą dawkę odprężenia.

Od czego zacząć naukę pływania? ←←← sprawdź!

Zalety pływania

Przyjrzyjmy się jeszcze zaletom pływania dla biegaczy. Przede wszystkim dzięki niemu możemy poprawić wydolność tlenową, jak i beztlenową. W wodzie kształtujemy też siłę, szybkość wytrzymałość. Wysmuklamy także sylwetkę, zwłaszcza ramiona, nogi, mocno ćwiczymy mięśnie brzucha i grzbietu. W wodzie wszystkie stawy, kości, mięśnie, całe nasze ciało jest w odciążeniu, więc pracują w inny sposób, nie działa na nie bowiem siła grawitacji.
Jak często chodzić na basen? ←←← sprawdź

Trening pływacki dla biegaczy

Po silnym treningu biegowym, maratonie czy pół-maratonie tzw. rozpływanie może się stać najlepszym lekarstwem na po treningowe bóle. Nie przesadzajmy, wystarczy 20-30 minut. Czasami także warto  przenieść swój regularny trening z ulicy do basenu. Dajemy tym samym odpocząć zmęczonym stawom. Pływanie rewelacyjnie rozluźni nasze spięte po bieganiu mięśnie. Pamiętajcie jednak, że ani pływanie, ani bieganie nie zastąpi nam rozciągania mięśni – starajmy się więc temu poświęcić, chociaż kilka minut po każdym treningu.

Czy więc trzeba wybierać pomiędzy bieganiem a pływaniem? Nie! Każda z tych dyscyplin da Wam coś dobrego, a połączone razem mogą zdziałać naprawdę wiele. Pomijając wszystko inne taki połączony trening nigdy nie pozwoli Wam się znudzić albo popaść w treningowy marazm. Sprawmy, by sport był dla nas niezwykłą i ekscytującą przygodą i częścią naszego codziennego rytuału.
O jakiej porze dnia chodzić na basen? ←←← sprawdź!

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

Udostępnij wpis na Facebooku!

Inne wpisy

Jak dobrze pływać pod wodą?

Pływanie to niezwykle wymagający sport, który pozytywnie wpływa na ogólną sprawność fizyczną. Pływając, wzmacniamy wszystkie mięśnie, a zwłaszcza mięśnie pleców. Poprawiamy również siłę mięśni oraz wytrzymałość.

Spalanie kalorii na basenie

Chcesz schudnąć i wymodelować sylwetkę w przyjemny i szybki sposób? Wybierz pływanie! Już po 20 minutach pływania zaczniesz spalać kalorie. Co więcej, ta dyscyplina nie tylko pomoże ci poprawić stan zdrowia, ale również wzmocni kręgosłup. Czy da się schudnąć na basenie i ile kalorii spalisz, pływając?

Trening na basenie

Pływanie to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, poprawę kondycji i wyrzeźbienie ciała. Jakie mięśnie pracują podczas pływania? Ile czasu trzeba spędzić na basenie? Od czego zacząć na basenie w walce z kilogramami? Masa mięśniowa, treningi pływackie Biorąc pod uwagę,…

Jakie okulary do pływania?

Jakie są najlepsze okulary do pływania? Jak je wybrać? Na jakie aspekty techniczne należy zwrócić uwagę? Który model jest najlepszy do pływania rekreacyjnego, a który do regularnych treningów? Odpowiadamy na te i inne pytania.

Jakie korzyści przynosi pływanie

Aktywność fizyczna w wodzie przynosi wiele korzyści zdrowotnych, o których być może nie zdajesz sobie sprawy. Czy regularne wizyty na basenie wydłużą nasze życie i poprawiają wydolność płuc? Jakie są korzyści z pływania? Jakie mięśnie pracują podczas wysiłku w wodzie?

Jak nauczyć się pływać

Na temat tego, jak nauczyć się pływać, powstało już wiele poradników. Jest to umiejętność, którą warto nabyć. Często mówi się, że osoba, która nauczyła się pływać, zrobiła to sama i nikt nie musiał jej pilnować. Czy faktycznie jest to bezpieczne? Jak można nauczyć się samemu? Czy trzeba chodzić na lekcje pływania?