Jak dobrze pływać pod wodą?

Pływanie to niezwykle wymagający sport, który pozytywnie wpływa na ogólną sprawność fizyczną. Pływając, wzmacniamy wszystkie mięśnie, a zwłaszcza mięśnie pleców. Poprawiamy również siłę mięśni oraz wytrzymałość.

Jak dobrze pływać pod wodą?

Pod wodą możemy stosować tylko wybrane techniki pływania. Najwygodniejszym stylem pływania jest przyjęcie tak zwanej „strzałki”. Rozłożenie i wyprostowanie ramion zmniejsza opór wody. Zużywa ona mniej energii oraz pozwala na zaoszczędzenie powietrza pod wodą. Jednak najlepszym stylem do tego rodzaju pływania jest „żabka”. Wszystkie ruchy wykonuje się dokładnie tak, jak podczas tradycyjnego pływania.

Schodząc pod wodę, robimy wdech. Nie musi on być głęboki. Potrzebujemy go tylko na kilka sekund. Dzięki odpowiedniemu treningowi możemy wydłużyć czas, przez jaki jesteśmy w stanie nie oddychać. Po wypłynięciu na powierzchnię wody powoli i spokojnie wypuszczamy powietrze. Gdy jesteśmy zanurzeni pod wodą, powoli wydychamy powietrze przez usta lub nos. Płyniemy powoli, aby nie tracić dużo energii.

Istotnym elementem dobrego pływania pod wodą jest również wyrównanie swojego tętna. Można to uzyskać to w stanie głębokiego relaksu. Wykonywanie określonych oddechów przeponowych np. wdech 4 sekundy, zatrzymanie oddechu 4 sekund, wydech 8 sekund itp. Takie ćwiczenie warto wykonywać na sucho, w domu.

Sprawdź również: Style pływackie

Korzyści z pływania pod wodą

Pływanie pod wodą jest bardzo dobre dla układu krwionośnego. Wzmacnia również układ odpornościowy, płuca oraz serce. Podczas pływania zaangażowane są praktycznie wszystkie mięśnie, które walczą z oporem wody. Dzięki temu budujemy mięśnie. Regularne wizyty na basenie są w stanie skorygować wadę postawy oraz poprawić kondycję stawów. Pływanie redukuje również stres i obniża poziom złego cholesterolu.

Udostępnij wpis na Facebooku!

Inne wpisy

Jak dobrze pływać pod wodą?

Pływanie to niezwykle wymagający sport, który pozytywnie wpływa na ogólną sprawność fizyczną. Pływając, wzmacniamy wszystkie mięśnie, a zwłaszcza mięśnie pleców. Poprawiamy również siłę mięśni oraz wytrzymałość.

Spalanie kalorii na basenie

Chcesz schudnąć i wymodelować sylwetkę w przyjemny i szybki sposób? Wybierz pływanie! Już po 20 minutach pływania zaczniesz spalać kalorie. Co więcej, ta dyscyplina nie tylko pomoże ci poprawić stan zdrowia, ale również wzmocni kręgosłup. Czy da się schudnąć na basenie i ile kalorii spalisz, pływając?

Trening na basenie

Pływanie to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, poprawę kondycji i wyrzeźbienie ciała. Jakie mięśnie pracują podczas pływania? Ile czasu trzeba spędzić na basenie? Od czego zacząć na basenie w walce z kilogramami? Masa mięśniowa, treningi pływackie Biorąc pod uwagę,…

Jakie okulary do pływania?

Jakie są najlepsze okulary do pływania? Jak je wybrać? Na jakie aspekty techniczne należy zwrócić uwagę? Który model jest najlepszy do pływania rekreacyjnego, a który do regularnych treningów? Odpowiadamy na te i inne pytania.

Jakie korzyści przynosi pływanie

Aktywność fizyczna w wodzie przynosi wiele korzyści zdrowotnych, o których być może nie zdajesz sobie sprawy. Czy regularne wizyty na basenie wydłużą nasze życie i poprawiają wydolność płuc? Jakie są korzyści z pływania? Jakie mięśnie pracują podczas wysiłku w wodzie?

Jak nauczyć się pływać

Na temat tego, jak nauczyć się pływać, powstało już wiele poradników. Jest to umiejętność, którą warto nabyć. Często mówi się, że osoba, która nauczyła się pływać, zrobiła to sama i nikt nie musiał jej pilnować. Czy faktycznie jest to bezpieczne? Jak można nauczyć się samemu? Czy trzeba chodzić na lekcje pływania?