Kategorie:

Czy wiedzieliście, że na prawidłową technikę pływania składa się wiele małych czynników? Jednym z nich są właśnie nawroty. Mimo, że wydają się one banalne i mało istotne to są ważnym elementem poprawnego stylu.

Nawrót pływacki – definicja

Chcąc w najprostszych słowach podać definicję nawrotu pływackiego, można pokusić się o stwierdzenie, iż jest to po prostu obrócenie ciała podczas pływania, które pozwala zmienić kierunek. Nawrotu dokonujemy wtedy, kiedy docieramy już do końca basenu i chcąc płynąć dalej, musimy po prostu zawrócić.

Czy nawroty zróżnicowane są od stylu pływackiego

Każdy styl pływacki charakteryzuje się swoim własnym nawrotem. Przy wykonywaniu każdego z nich obowiązuje jednak uniwersalna zasada, by nie zwalniać w momencie zbliżania się do ściany. Ułatwia to bowiem bardziej zdecydowane odbicie, a tym samym szybszy i bardziej dynamiczny powrót do płynięcia w przeciwnym kierunku.

Jak prawidłowo oddychać podczas pływania? ←←← sprawdź

Typy nawrotów pływackich

Generalnie istnieją 2 typy nawrotów: otwarte i koziołkowe. W dużym uproszczeniu pływak podczas wykonywania nawrotu koziołkowego zmienia kierunek płynięcia wykonując pod wodą przewrót do przodu lub do tyłu, w zależności od rodzaju nawrotu. Wymienić można 7 podstawowych nawrotów: w stylu motylkowym (delfinie), wtedy gdy płynie się cały czas delfinem; ze stylu motylkowego do stylu grzbietowego; ze stylu grzbietowego do stylu grzbietowego; ze stylu grzbietowego do klasycznego; w stylu klasycznym (z żabki do żabki); ze stylu klasycznego (żabki) do kraula; w stylu dowolnym (kraulu). Należy pamiętać, że najpierw powinno się poznać ogólną zasadę wykonania nawrotu otwartego oraz koziołkowego. Gdy to zrobimy, wówczas nauka pozostałych rodzajów nawrotów będzie o wiele prostsza.

Widzimy więc, że nawroty stanowią istotną część nauki pływania. Nawet przy nich możemy niestety wykonać mnóstwa niepotrzebnych błędów, których możemy uniknąć zapisując się za zajęcia pływania w PAAR. Zapraszamy serdecznie!

Jak skakać do wody? ←←← sprawdź!

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

Udostępnij wpis na Facebooku!

Inne wpisy

porze dnia

O jakiej porze dnia najlepiej wybrać się na basen?

Czasami, przed podjęciem kroku w kierunku zdrowszego życia, powstrzymują nas wątpliwości. Niekiedy kreujemy sami problemy, żeby się wymigać. Jednym z nich, jeśli chodzi o chodzenie na basen, jest: „nie, bo słyszałem, że najlepiej pływać rano, a ja rano w życiu…
skoki

Skoki do wody – zasady i technika

Początek roku to nowe oczekiwania, wyzwania i przygody. Niektórym przy tej okazji marzą się oprócz nauki pływania także skoki do wody. Czemu nie? Na początek jednak warto spojrzeć na kilka poniższych informacji i rad.

Jak pozbyć się zbędnych kilogramów dzięki pływaniu

Jak się zwykło mówić: święta, święta i po świętach… Tylko nasz trochę większy brzuch i dodatkowe kilogramy na wadze nie dają tak szybko o sobie zapomnieć. Niestety świąteczny czas nierozerwalnie związany jest, mówiąc krótko, z obżarstwem. Niewielu z nas potrafi zachować balans pomiędzy biesiadowaniem przy stole a zażywaniem ruchu. Nic jednak oczywiście straconego.
nawroty

Nawroty w pływaniu – ważne czy nie?

Czy wiedzieliście, że na prawidłową technikę pływania składa się wiele małych czynników? Jednym z nich są właśnie nawroty. Mimo, że wydają się one banalne i mało istotne to są ważnym elementem poprawnego stylu.

Niezbędnik pływaka: co warto wziąć ze sobą na basen?

Pływanie to popularna forma aktywnego spędzania czasu wolnego. Baseny chętnie odwiedzają zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci, w tym nawet niemowlęta. Co trzeba wziąć na basen kryty, by zagwarantować sobie należyty komfort w czasie pływania i nie naruszyć panującego w tym miejscu regulaminu? Garść przydatnych informacji na ten temat przynosi poniższy wpis.