Jak pozbyć się zbędnych kilogramów dzięki pływaniu

Jak się zwykło mówić: święta, święta i po świętach… Tylko nasz trochę większy brzuch i dodatkowe kilogramy na wadze nie dają tak szybko o sobie zapomnieć. Niestety świąteczny czas nierozerwalnie związany jest, mówiąc krótko, z obżarstwem. Niewielu z nas potrafi zachować balans pomiędzy biesiadowaniem przy stole a zażywaniem ruchu. Nic jednak oczywiście straconego.

Nie każdy wie, że basen daje dużo więcej korzyści naszemu ciału niż niejedna dyscyplina sportowa. Dzięki półgodzinnemu wysiłkowi na basenie tracimy dużo więcej kalorii niż przy wykonywaniu innego sportu na lądzie. Czemu się tak dzieje?

Zużycie energii i prac mięśni podczas pływania

Pływanie, a konkretnie opór stawiany przez wodę powoduje, że do wykonania ruchu zużywamy dużo więcej energii, a nasze mięśnie pracują bardziej intensywnie. Mówi się, że już po 20 minutach wysiłku na basenie nasz organizm zaczyna czerpać energię z zapasów zgromadzonego tłuszczu – czyli tych kilku dni dietetycznej świątecznej rozpusty.

Pływanie a jakość naszej skóry

Nie każdy także wie, że ruch na basenie może się stać dużo skuteczniejszym pogromcą niechcianego cellulitu niż niejedne drogi specyfik kosmetyczny. Po kilku regularnych wizytach na basenie zauważymy znaczącą różnicę w jakości naszej skóry – stanie się ona jędrniejsza i gładsza a nieestetyczna pomarańczowa skórka zacznie znikać.

Ile kalorii możemy stracić dzięki pływaniu

To, ile zbędnych kalorii stracimy podczas pływania, zależy od kilku czynników, takich jak: przepłyniętego dystansu, czasu, ilości przerw, intensywności, wybranego stylu, poprawności jego wykonywania, początkowej wagi ciała a także temperatury wody. Przyjmuje się średnio, że przy przykładowej wadze 60 kg, podczas 1-godzinnego pływania na basenie kraulem możemy stracić około 1000 kcal.

Zasady odchudzania na basenie

Podczas pływania pracuje większość mięśni ciała. Bardzo intensywnie wykorzystujemy górne partie, dzięki czemu nie tylko tracimy zbędne kilogramy, ale także poprawiamy kondycję naszego serca – przy okazji dbając także o wygląd naszych piersi i dekoltu.

Pamiętajmy także, aby bezpośrednio po basenie unikać dużych posiłków, mimo że będzie nas do nich ciągnąć. Miejmy więc pod ręką jakiś owoc lub jogurt, by zaspokoić ten pierwszy duży głód i nie rzucić się na lodówkę zaraz po przyjściu.

Styl pływania a utrata wagi

Ważny też jest wybór odpowiedniej techniki pływackiej, ale i poprawność wykonywania. Najbardziej przydatnym do tego stylem jest kraul, pod warunkiem, że ruch będę precyzyjne i prawidłowe. Jeśli będziemy pływać przykładowo tzw. żabką dyrektorską, z głowa uniesioną nad wodą, to nie dość, że nie będziemy tracić wagi, ale i możemy sobie zrobić krzywdę. Zachęcamy więc do rozpoczęcia przygody z pływaniem od zapisania się na kurs pływania do PAAR, gdzie nasi instruktorzy wprowadzą Was bezpiecznie w tajniki pływania i spowodują, że pokocie ten sport jak my. Zapraszamy J

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

Udostępnij wpis na Facebooku!

Inne wpisy

Jak dobrze pływać pod wodą?

Pływanie to niezwykle wymagający sport, który pozytywnie wpływa na ogólną sprawność fizyczną. Pływając, wzmacniamy wszystkie mięśnie, a zwłaszcza mięśnie pleców. Poprawiamy również siłę mięśni oraz wytrzymałość.

Spalanie kalorii na basenie

Chcesz schudnąć i wymodelować sylwetkę w przyjemny i szybki sposób? Wybierz pływanie! Już po 20 minutach pływania zaczniesz spalać kalorie. Co więcej, ta dyscyplina nie tylko pomoże ci poprawić stan zdrowia, ale również wzmocni kręgosłup. Czy da się schudnąć na basenie i ile kalorii spalisz, pływając?

Trening na basenie

Pływanie to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, poprawę kondycji i wyrzeźbienie ciała. Jakie mięśnie pracują podczas pływania? Ile czasu trzeba spędzić na basenie? Od czego zacząć na basenie w walce z kilogramami? Masa mięśniowa, treningi pływackie Biorąc pod uwagę,…

Jakie okulary do pływania?

Jakie są najlepsze okulary do pływania? Jak je wybrać? Na jakie aspekty techniczne należy zwrócić uwagę? Który model jest najlepszy do pływania rekreacyjnego, a który do regularnych treningów? Odpowiadamy na te i inne pytania.

Jakie korzyści przynosi pływanie

Aktywność fizyczna w wodzie przynosi wiele korzyści zdrowotnych, o których być może nie zdajesz sobie sprawy. Czy regularne wizyty na basenie wydłużą nasze życie i poprawiają wydolność płuc? Jakie są korzyści z pływania? Jakie mięśnie pracują podczas wysiłku w wodzie?

Jak nauczyć się pływać

Na temat tego, jak nauczyć się pływać, powstało już wiele poradników. Jest to umiejętność, którą warto nabyć. Często mówi się, że osoba, która nauczyła się pływać, zrobiła to sama i nikt nie musiał jej pilnować. Czy faktycznie jest to bezpieczne? Jak można nauczyć się samemu? Czy trzeba chodzić na lekcje pływania?