Kategorie: Blog | Pływanie PAAR

Fitness w wodzie dla kobiet w ciąży

Ciąża a pływanie na basenie

Wiele z Was zastanawia się czy może pływać w ciąży. Odpowiedź jest jednoznaczna: TAK. Nie tylko, można a wręcz jest to sport najbardziej zalecany w tym czasie. Czemu? Bo łączy to co dla Was najważniejsze: relaks ze zdrowiem! Powodów tego jest wiele. Żeby Was więc zachęcić i przekonać poniżej kilka najważniejszych.

  1. Jak większość z Was wie, pływanie jest dyscypliną nieurazową, czyli co istotne – jest bezpieczne i dla Was i dla maleństw w brzuszkach.
  2. Sport ten pozwala na wzmocnienie mięśni i jednocześnie odciąża stawy.
  3. Wiele z Was doświadczyło lub doświadcza obrzęków nóg. Tutaj także pływanie może przynieść Wam dużą ulgę. Przebywanie w wodzie poprawia bowiem w naturalny sposób krążenie krwi i przynosi wytchnienie zmęczonym kończynom.
  4. Pływanie także wzmacnia, tak istotne przy porodzie, mięśnie brzucha i miednicy. W efekcie przyczynia się to do sprawniejszego i mniej bolesnego porodu drogą naturalną!
  5. Kolejną, często niestety występującą dolegliwością w tym czasie, są bóle pleców i kręgosłupa. Na to także odpowiednim lekarstwem jest pójście na basen! Przekonacie się,     że chwila w wodzie zastąpi Wam najlepszego masażystę.
  6. Pływanie jest też Waszym złotym środkiem na utrzymanie sylwetki w trakcie ciąży  i po urodzeniu, a pamiętajmy że szczęśliwa i uśmiechnięta kobieta to wspaniała mama!
  7. Poza tym pływanie relaksuje i wpływa na dobry sen przyszłych mam.

 

Style pływania w ciąży

Pamiętajmy jednak przy tym o kilku ważnych rzeczach. Przede wszystkim wybierajmy odpowiedni styl pływacki. Nie powinien to być motylek, ponieważ jest zbyt inwazyjny jeśli chodzi o brzuch. W pierwszych miesiącach wybierajmy więc raczej styl klasyczny. Na późniejszym etapie bardziej sprawdza się pływanie na plecach. Zawsze możecie się także asekurować deską pływacką, piłką lub makaronikiem.

Jak pływać w ciąży

Na bicie rekordów pływackich, nurkowanie  i skoki do wody jeszcze przyjdzie czas – teraz Waszym priorytetem ma być relaks! Dlatego oprócz pływania możecie też wypróbować masujące całe ciało wodne spacery, wymachy ramion, ruchy tułowiem w wodzie. Zwracajmy przy tym uwagę także aby wysiłek fizyczny dostosować do etapu ciąży. Pływajmy raczej powoli, pamiętając o regularnym oddechu. Skorzystać też możecie ze specjalnie dla Was – przyszłych mam, zaprojektowanych zajęć grupowych, gdzie pod bacznym okiem instruktora będziecie mogły razem dbać o swoją kondycję i dobre samopoczucie.

Nauka pływania w ciąży

Jeśli dopiero zaczynacie przygodę z pływaniem to dobra wiadomość jest taka, że nie musicie czekać aż odchowacie swoje pociechy. Ciąża może stać się wspaniałym motywatorem do nauki. W rezultacie będzie to przyjemne i relaksujące dla Was i dla Waszych małych szczęść w brzuszkach. Tym samym będziecie też dawać dobry przykład jak żyć zdrowo już na samym początku rozwoju dziecka. Przekonajcie się same jakie to fajne!

 

 

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

Udostępnij wpis na Facebooku!

Inne wpisy

pieluchy

Odpowiednie pieluchy do pływania

Nauka pływania dla dzieci
Odpowiednie pieluchy do pływania Odpowiednie pieluchy do pływania Ostatnio przekonywaliśmy Was, jak ważne dla rozwoju Waszego maleństwa jest pływanie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że są rzeczy, które mogą być wyzwaniem dla młodych rodziców w kontekście pójścia na basen z niemowlakiem.…