Loading...

Strona Główna » Zajęcia terapeutyczne Aquaterapia metodą Halliwick

Zajęcia terapeutyczne Aquaterapia metodą Halliwick 2017-11-07T21:33:59+00:00

Hydroterapia wg. koncepcji Halliwick

Projekt realizujemy od 2014 roku na Ursynowskich pływalniach Koncertowa i Hirszfelda

Od Września 2014 roku Stowarzyszenie Polska Akademia Aktywnego Rozwoju w ramach realizacji celów statutowych:

  • Rehabilitacja i integracja osób niepełnosprawnych
  • Prowadzenie zajęć dla dzieci z różnego typu zaburzeniami np. ADHD, Asperger, Autyzm – poprawa i kompensacja wad rozwojowych

  • Wszechstronne wspieranie rozwoju dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym osób z różnymi niepełnosprawnościami

  • Działania wspomagające zdrowie małych dzieci, kobiet w ciąży i osób starszych

  • Prowadzenie warsztatów i zajęć sportowych dla osób niepełnosprawnych

realizuje program zajęć hydroterapeutycznych na pływalniach Ursynowskiego Centrum Sportu i Rekreacji – Hirszfelda oraz Koncertowa.

Zajęcia hydroterapeutyczne prowadzone są przez wykwalifikowanych instruktorów hydroterapii, fizjoterapeutów oraz przeszkolonych instruktorów pływania. Zajęcia te oparte są o metodę Halliwick, która jest ceniona i uważana przez wielu specjalistów fizjoterapii na całym świecie jako jedna z najlepszych form hydroterapii.

Zabiegi hydroterapii odbywają się na pływalniach i są przeznaczone dla osób w każdym wieku zarówno niepełnosprawnych jak i zdrowych. Każdemu dziecku towarzyszy instruktor, którego zadaniem jest m.in. odpowiednie wspieranie pływaka aż do momentu uzyskania przez niego pełnej niezależności (często po raz pierwszy w życiu!), pomaganie w początkowym przystosowaniu psychicznym do wody, poznaniu zasad kontroli balansu.

Nadrzędnym celem indywidualnej terapii jest osięgnięcie stanu samodzielności pływaka czyli swobody poruszania się w wodzie tak aby mógł kontynuować on naukę pływania w zajęciach grupowej nauki pływania lub trenować pływanie w klubach pływackich.

Dzięki metodzie Halliwick stosowanej przez nasze Stowarzyszenie dzieci i dorośli z różnego rodzaju zaburzeniami takimi jak:

Osoby takie trafiają do naszego stowarzyszenia często z zaniżonym poczuciem własnej wartości, niską samooceną i przykrymi doświadczeniami wyniesionymi z nieudanej próby podjęcia nauki pływania w innych klubach pływackich realizujących klasyczną metodę nauki pływania. Jednym z naszych głównych celów jest wyrównywanie szans społecznych uczestników naszych zajęć, dlatego program ten skierowany jest bardziej na aspekty zdrowotne i rekreacyjne niż osiągi sportowe.

  • Zespół Aspergera

  • ADHD- Zespół Nadpobudliwości Psycho Ruchowej

  • Zespół Down’a

  • Upośledzenie umysłowe

  • osoby o róznym stopniu niepełnosprawności fizycznej

  • osoby powypadkowe

  • osoby cierpiące na karłowatość

  • wodogłowie

  • osoby wykazujące psychiczny lęk przed wodą

 

otrzymali szansę osiągnięcia samodzielności w środowisku wodnym !

Loading...

Dzieci, które zakończyły hydroterapię metodą Halliwick, kontynuują zajęcia w kursie grupowej nauki i doskonalenia pływania Polskiej Akademii Aktywnego Rozwoju lub trenują w Ursynowskich Szkołych Sportowych lub w Uczniowskim Klubie Sportowym GIM 92 i innych warszawskich klubach pływackich.

Stosowana przez nas metoda Halliwick pozwala odkryć w uczestnikach zajęć ich indywidualny potencjał oraz przełamać lęk czego nie udałoby się osiągnąć podczas klasycznych metod nauki pływania.

Uczestnicy naszych zajęć terapeutycznych startują w pływackich zawodach dla dzieci niepełnosprawnych zajmując najwyższe miejsca.

Aquaterapia

Opinia Mamy naszej podopiecznej:

“Moja córka  Zarja jest dzieckiem autystycznym, ma 8 lat. Dotychczas chodziła na zajęcia pływania dla neurotypowych dzieci zarówno indywidualne i grupowe na zwykły basen. Jedne i drugie nie zdały egzaminu. Okazało się, że moja córka nie korzysta z zajęć ponieważ osoby prowadzące nie potrafiły do niej podejść tak aby ją zaangażować i zainteresować mimo, że przebywanie w wodzie sprawia jej ogromną przyjemność.
Od 5 tygodni Zarja uczęszcza na zajęcia do PAAR na basen przy ul. Wilczy Dół 4. Od początku pierwszych zajęć, które prowadził Pan Adrian byłam dosłownie w szoku, że można tak pracować z dzieckiem. Miałam wrażenie, że potencjał mojej córki nagle został odkryty i wykorzystany w możliwy najlepszy sposób. Nigdy nie widziałam aby ktokolwiek tak efektywnie pracował z moją córeczką. Nawet przez moment nie miała trudnych zachowań, nie przeszkadzały jej bardzo silne bodźce z otoczenia (ogólny hałas, gwizdek ratownika, wołania dzieci, kolory, dźwięki) ponieważ była całkowicie skupiona na zajęciach. Patrzyłam jak zafascynowana i marzyłam aby ta chwila trwała wiecznie. Zarja była zachwycona, ja także.
Od kolejnych zajęć Zarję prowadzi Pan Patryk i w dodatku są to zajęcia w towarzystwie neurotypowej dziewczynki. I znowu zostałam zaskoczona pozytywnie. Pan Patryk na każdych zajęciach jest bardzo  zaangażowany a Zarja przepada za nimi oraz nową koleżanką. Każdy piątek jest teraz w naszym domu świętem długo wyczekiwanym i nawet mam wrażenie, że córka bardzo się pilnuje, żeby się nie przeziębić bo boi się, że nie będzie mogła pójść na basen.
Postanowiłam wyrazić swoją opinię ponieważ jako matka dziecka autystycznego przez całe życie Zarji mogę na palcach jednej ręki policzyć osoby, które potrafią skutecznie pracować z nią aby osiągnąć cel. Z reguły nie chcą się angażować, albo z góry już nie chcą pracować z autystką bo po co skoro jest trudniej.
Przywróciliście mi wiarę w ludzi i sprawiacie co tydzień wiele radości kiedy mogę obserwować jak moja córka staje się bardziej samodzielna i pokonuje kolejny próg w swoim życiu z sukcesem.
Życzę Wam wiele sukcesów i gratuluję wspaniałego zespołu.
Dziękuję, że jesteście.
Sylwia Modic, mama 8 letniej Zarji.”