Kategorie: Blog | Pływanie PAAR

Pływanie. Uratuj się przed nadwagą

Pływanie. Uratuj się przed nadwagą.

Na temat zbawiennych następstw pływania wspominaliśmy już niejednokrotnie. Spójrzmy jednak na część z nich w kontekście odchudzania. Dla wielu z nas kojarzy się ono ze spadkiem nastroju i złym samopoczuciem, ale możemy tego uniknąć wybierając pływanie! Sport ten bowiem wpływa znacząco na zredukowanie stresu. Poza tym pływanie zwiększa nasz metabolizm, który jest bardzo ważny przy odchudzaniu.  Pomaga on szybciej spalać przez organizm spożywane przez nas jedzenie. Jest to także dyscyplina, która nie obciąża stawów, tym samym nie narażamy się na kontuzje, które mogą przerwać nasz nowy styl życia.

No dobrze – tyle tytułem wstępu, teraz czas na szczegóły.

– Pływanie a odchudzanie – pływanie jest najczęściej polecanym sportem na odchudzanie.  W wodzie nie działa grawitacja więc łatwiej nam wykonywać ruchy, które na lądzie sprawiałyby  trudność. Pokonanie oporu, jaki stwarza woda, powoduje dodatkowe spalanie kalorii, jak także wzmacnia znacząco nasze mięśnie. Dodatkowo, dzięki niemu nie tylko tracimy zbędne kilogramy, ale i kształtujemy całą sylwetkę.

– Jeśli chodzi o wybór stylu pływackiego, który najbardziej nam pomoże w osiągnięciu  wymarzonej sylwetki to z pewnością jest to delfin, który angażuje największe partie mięśni. Jednocześnie jest to jednak technicznie najtrudniejszy styl. Pamiętajmy jednak, że technika jest ważna przy każdym stylu jaki wybierzemy. Generalnie to właśnie technika jest przy spalaniu bardziej istotna niż styl. Wybierając żabkę czy styl grzbietowy, ale wykonując je niepoprawnie, spowolnimy albo nawet wykluczymy ich zbawienne korzyści na nasze ciało.

Tak więc najskuteczniejszy jest delfin, dalej w rankingu znajdują się kraul i pływanie grzbietowe, a na samym końcu żabka. Na pewno stylem najpopularniejszym jeśli chodzi o kształtowanie sylwetki i korekcję wad postawy jest kraul, tu jednak także kluczowe znaczenie ma technika. Ze względu właśnie na nią tak popularne stają się indywidualne lekcje z instruktorem, który pomoże wyłapać i skorygować błędy jakie wykonujemy. Instruktor dobierze także styl najbardziej odpowiedni dla nas.

– Pływanie a odchudzanie nóg oraz ich modelowanie dzięki intensywnej pracy mięsni. Jak już wspomnieliśmy pływanie na odchudzanie jest o tyle lepsze od innych dyscyplin, że wpływa praktycznie równomiernie na całą naszą sylwetkę. Jeżeli  jednak zależy Wam na wyszczupleniu konkretnej partii ciała np. nóg to pomoże nam w tym odpowiednio dobrany przez instruktora sprzęt, w tym przypadku będzie to np. deska, która pozwoli nam skupić pracę mięśni na nogach.

Na koniec kilka ważnych faktów. Przy pływaniu „odchudzającym” ważna jest regularność treningów. Postarajcie się by było to minimum 2 do 3 razy w tygodniu. Pamiętajcie także o technice, tylko przy tej prawidłowej Wasze wyniki mogą być naprawdę spektakularne. Zwróćcie także uwagę, że pływanie wzmaga apetyty, więc miejcie pod ręką jakiś jogurt lub owoc, by je przekąsić po treningu. Istotne jest również by nie iść na basen na czczo. Postarajcie się by w Waszej porannej diecie znalazł się jakiś lekki posiłek typu domowa granola z jogurtem lub omlet. To uchroni Was przed gwałtownym spadkiem cukru. Ważne jest jednak także by nie jeść posiłku bezpośrednio przed treningiem.

Na koniec jeszcze jedna zachęta. Udowodniono, że regularne pływanie odmładza! W takim razie czego chcieć więcej? W nowym roku życzymy sił witalnych i pokonywania kolejnych rekordów na basenie!

 

 

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

Udostępnij wpis na Facebooku!

Inne wpisy

pieluchy

Odpowiednie pieluchy do pływania

Nauka pływania dla dzieci
Odpowiednie pieluchy do pływania Odpowiednie pieluchy do pływania Ostatnio przekonywaliśmy Was, jak ważne dla rozwoju Waszego maleństwa jest pływanie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że są rzeczy, które mogą być wyzwaniem dla młodych rodziców w kontekście pójścia na basen z niemowlakiem.…