Kategorie: pływanie

Pływanie, czyli jakie dać się jesiennej chandrze

Pływanie, czyli jakie dać się jesiennej chandrze

Jesień nie jest uznawana za najbardziej optymistyczną porę roku – i to delikatnie mówiąc. Coraz krótsze dni, niewiele słonecznych dni, coraz mniej liści na drzewach, coraz niższe temperatury – to wszystko powoduje, że strój kąpielowy ląduje gdzieś w najgłębszym kącie szafy a my z kocem i herbatą przed telewizorami. I tak do 1 stycznia, gdy na tapetę wchodzą noworoczne postanowienia.

No dobrze, pytanie tylko, czy to leżenie pod kocem poprawia nasz nastrój? Jeśli tak, to tylko na chwilę. Może więc warto w tym sezonie zadbać o nowe nawyki i jesienną depresję zastąpić zastrzykiem endorfin na basenie?

Basen a endorfiny

Już niejednokrotnie wspominaliśmy o zaletach endorfin, więc tylko kilka zdań dla przypomnienia. Popularnie są one zwane hormonami szczęścia, a to nie bez powodu. Są one wytwarzane głównie w ośrodku nerwowym, w którym znajduje się m.in. ośrodek odczuwania przyjemności. Uprawianie sportu, w tym także pływanie uruchamia mechanizm, dzięki któremu do mózgu przepływa informacja o wysiłku. Wtedy ten bierze się do działania i jakby w nagrodę za ten wysiłek, zaczyna wytwarzać endorfiny. Dzięki nim czujemy się po prostu szczęśliwsi i bardziej zrelaksowani. Działają one cuda na naszą psychikę, zbyt często narażoną na codzienny stres.

Odporność nasza i naszych maluchów a nauka pływania

Wielu z nas myśli, że basen to najgorszy pomysł na jesienne dni i wieczory, bo tylko czekać aż człowiek zacznie prychać i kichać. Maluchy dostaną gorączki i będą niepotrzebnie cierpieć. No więc, z całą stanowczością mówimy Wam: mylicie się. Regularne chodzenie na basen może bardzo znacząco wspomóc nasz układ odpornościowy.

Każdy lekarz potwierdzi, że uprawianie sportów doskonale hartuje organizm. Dlaczego? Ponieważ podczas aktywności fizycznej zostają pobudzone do wysiłku wszystkie funkcje życiowe, tym samym „wymagając” od organizmu więcej niż do tej pory. To wpływa na jego mobilizację, co prowadzi do silnego oporu skierowanemu przeciw bakteriom i wirusom, które próbują Cię dopaść w okresie jesienno-zimowym.

Zalety pływania czyli nauka pływania dla dzieci i dorosłych

Nie tylko wyśmienity humor, uśmiech od ucha do ucha i hart ciała można zdobyć regularnie, trenując pływanie. Dla naszych dzieci to inwestycja w prawidłowy rozwój ich płuc, serca i układu krwionośnego, a także zapobieganie wadom kręgosłupa. Dla nas to wytchnienie dla zmęczonych wielogodzinnym siedzeniem przy biurkach, plecom. Dodatkowo, która z zapracowanych mam nie marzy o zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów? Gwarantujemy, że siedzenie w domu w tym nie pomoże, natomiast wyjście na basen jak najbardziej. Pływanie jest najlepszym sportem, jeśli chcemy wymodelować całą naszą sylwetkę.

Basen Warszawa

Jeśli chodzi o Warszawę, to oferuje ona tyle różnych basenów, że odległość nie staje się żadną przeszkodą. PAAR organizuje zajęcia w różnych częściach miasta, tak aby każdy: i mały i duży mógł bez przeszkód na zajęcia dotrzeć i tym samym powiedzieć zdecydowane: NIE, DZIĘKUJĘ, gdy jesienna chandra zapuka do drzwi.

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

Udostępnij wpis na Facebooku!

Inne wpisy

pieluchy

Odpowiednie pieluchy do pływania

nauka pływania dla dzieci
Odpowiednie pieluchy do pływania Odpowiednie pieluchy do pływania Ostatnio przekonywaliśmy Was, jak ważne dla rozwoju Waszego maleństwa jest pływanie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że są rzeczy, które mogą być wyzwaniem dla młodych rodziców w kontekście pójścia na basen z niemowlakiem.…