Strona Główna » Otyłość u dzieci

Otyłość u dzieci

Otyłość u dzieci

Dziś zajmiemy się bardzo ważkim tematem tzn. otyłością u naszych maluchów. Jest to temat o tyle istotny, iż staje się niestety coraz powszechny.  Jeszcze 20 lat temu problem ten dotykał 9% dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Najnowsze badania Instytutu Żywienia i Żywności wskazują, że liczba ta wzrosła do ponad 22%. Przoduje w tym województwo mazowieckie, gdzie odsetek dzieci z nadmierną wagą ciała sięga już 32%!

Jest to zatrważające. Pamiętajmy, że otyłość to nie tylko kwestia estetyczna. Wpływa ona przede wszystkim na zdrowie, a nawet długość życia człowieka. Otyłe dziecko ma duże szanse stać się otyłym nastolatkiem, a następnie otyłym dorosłym. Osobom już dojrzałym jest niestety trudniej zgubić zbędne kilogram i nabrać zdrowych nawyków. Zadbajmy więc jako rodzice, aby nasze dziecko mogło uniknąć tych problemów w przeszłości! Poniżej przedstawimy kilka rad, które w tym Wam pomogą.

  1. Przechytrz trochę swojego malucha, tworząc zdrowsze wersje jego ulubionych potraw. Nie zaczynajmy więc nagle karmić je pieczonym kurczakiem i sałatkami. Zacznij małymi krokami: dodawajmy do posiłków więcej warzyw, róbmy kanapki z chleba pełnoziarnistego, unikajmy majonezu i żółtego sera.
  2. Niech słodycze staną się rzadkim gościem w Waszych domach. Niech będą podawane na specjalne święta jak np. urodziny. Zastąpmy je pysznymi i świeżymi owocami.
  3. Starajcie się jeść wspólne posiłki. W ten sposób przekazujecie dzieciom dobre nawyki i kontrolujecie to, co zjadają.
  4. W lodówce miejcie zawsze zdrowe przekąski. Dzięki temu, jak dzieci napadnie wilczy głód, nie sięgną po fast foody.
  5. Pamiętajmy jakimi nośnikami kalorii i cukru są napoje gazowane i kupne soki. Starajmy się jak najczęściej przekonywać dzieci do wody. Niech będzie ona zawsze łatwo dostępna, ponieważ odpowiednie nawodnienie wpływa na dobry stan całego organizmu oraz wspomaga metabolizm.
  6. Ograniczcie siedzenie dzieci przed telewizorem i komputerem. Jest udowodnione naukowo, że ilość czasu spędzonych przed ekranem ma bezpośredni wpływ na wagę dzieci. Starajmy się, zamiast tego zaangażować je w prace domowe. Pamiętajmy, że nawet odkurzanie jest także rodzajem ćwiczenia fizycznego.

 

No i tym samym przechodzimy do kolejnej kluczowej kwestii – ruchu! Dieta jest bezwzględnie kluczowa, ale bez ruchu nie wskóramy nic. Ćwiczenia fizyczne są też bardzo ważnym czynnikiem prozdrowotnym. Musimy sobie także zdawać sprawę, że dla naszych dzieci to my jesteśmy głównymi modelami, kształtującymi ich życie i nawyki. Starajmy się więc sami być aktywni tak, aby naszym milusińskim weszło to także w krew.

Nauka pływania dla dzieci

Pora roku sprzyja wspólnym rowerowym wyprawom. Za chwilę lato, więc także czas najwyższy przygotować się do wakacyjnych podróży i wykorzystać je na aktywność fizyczną. Zapiszmy więc już teraz dzieci na naukę pływania, aby podszlifowały one umiejętności lub postawiły swoje pierwsze kroki w tym kierunku. Zapewni to także nam spokojną głowę na wakacjach, jeśli będziemy wiedzieć, że nasze dziecko potrafi się poruszać w środowisku wodnym.

Basen Warszawa – Mokotów

Może wspólnie z innymi rodzicami podejmiecie wyzwanie, aby Warszawa przestała być w niechlubnej czołówce, jeśli chodzi o nadwagę dzieci? PAAR proponuje Wam kilka basenów na terenie Warszawy także, jeśli nie pasuje Wam Mokotów, znajdziecie nas także na Ursynowie lub Włochach. Swoimi przykładem pokarzmy naszym maluchom, że zdrowe życie pełne ruchu to najlepsza opcja dla Was i dla nich!

 

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Zagłosuj teraz)
Loading...
By | 2018-04-23T23:51:59+00:00 Kwiecień 23rd, 2018|Blog, Nauka pływania dla dzieci|Możliwość komentowania Otyłość u dzieci została wyłączona