Strona Główna » Dlaczego 2019 rok to dobry czas na naukę pływania?

Dlaczego 2019 rok to dobry czas na naukę pływania?

Dlaczego 2019 rok to dobry czas na naukę pływania?

Za parę dni Nowy Rok. Po świątecznym biesiadowaniu już zaczęły w nas kiełkować pomysły na noworoczne postanowienia. Zdrowszy tryb życia, dieta, chodzenie na siłownię a może właśnie nauka pływania?

Dziś więc będziemy przekonywać Was do tego ostatniego pomysłu z tej prostej przyczyny, że jest po prostu trafiony w dziesiątkę! Dlaczego? Już tłumaczymy!

Zwiększanie kondycji poprzez pływanie

Pływanie pozwala zahartować organizm i zapobiec wielu chorobom. Zajęcia na basenie pomagają również zwiększyć wydolność organizmu i na dłużej zachować młody wygląd. Aktywność fizyczna w wodzie jest zbawienna dla organizmu, co ma związek z działaniem wody na ciało, które w czasie pływania jest odciążone i ułożone w innej niż zwykle pozycji. Woda masuje je, a nowe bodźce działają na centralne ośrodki mózgowe. Dlatego też po wyjściu z wody czujemy się rozluźnieni i wypoczęci. Temperatura wody jest niższa niż ciała, dzięki czemu organizm hartuje się. Wykonywanie ruchów kończyn i ciała powoduje wzmocnienie naczyń krwionośnych skóry oraz zakończeń nerwowych. Poprawa krążenia przyczynia się do lepszego metabolizmu i do wzmocnienia układu nerwowego. Ponadto pływanie ma korzystny wpływ na układ oddechowy. Mięśnie oddechowe zostają wyraźnie wzmocnione, a pojemność życiowa płuc wzrasta.

Pływanie jako sposób na odchudzanie

Woda stawia opór kilkaset razy większy niż powietrze, więc aby się w niej poruszać, trzeba zmobilizować do pracy wszystkie mięśnie. Taki wysiłek owocuje wysokim spalaniem kalorii, a oprócz tego kształtowaniem zgrabnej sylwetki.

Najwięcej kalorii pozwala spalić kraul (1000 kcal w ciągu godziny), ale na prawie tak samo wysokie efekty można liczyć, pływając żabką. Optymalny trening to taki, który będzie łączył wszystkie techniki, bo każda z nich aktywizuje inne partie ciała: kraul – górne, grzbiet – dolne, a żabka – mięśnie brzucha i ud. Pamiętajmy jednak, że równie ważne co wybór techniki jest prawidłowe wykonywanie ruchów.

Niepoprawnie wykonywana żabka lub kraul mogą nie tylko spowolnić proces odchudzania, ale i zaszkodzić naszym kręgosłupom. Proponujemy więc na początek wybrać kurs pływania, gdzie pod bacznym okiem instruktora perfekcyjnie opanujemy wszystkie techniki.

Nauka pływania jako postanowienie noworoczne

Nauka pływania jako postanowienie noworoczne to więc bardzo dobry pomysł skutkuje bowiem poprawą naszej sylwetki oraz kondycji całego organizmu. Zainwestujmy w kurs pływania w PAAR. Nie mówimy tu tylko o dorosłych, ale i o naszych małych podopiecznych. Tak Wam i jak i im przyda się stała dawka ruchu w PAAR, nieodłącznie związana ze stałą dawką uśmiechu.

Zapisanie się na kurs zwiększa nasze szanse na dotrzymanie obietnicy noworocznej niż zaplanowanie  sporadycznego wychodzenie na basen. Da to nam cotygodniową powtarzalność, która zwiększa szanse na wyrobienie nawyku i stworzenie nowego, zdrowszego trybu życia.

Nam pozostaje życzyć Wam wytrwałości i dużo szczęścia w nadchodzącym Nowym Roku!

Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
www.facebook.com/polskaakademiaaktywnegorozwoju

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Zagłosuj teraz)
Loading...
By | 2018-12-26T14:14:59+02:00 Grudzień 26th, 2018|Blog, Nauka pływania dla dzieci|0 Comments

Leave A Comment