Woda. Żyj Zdrowo!

Podczas godzinnej lekcji pływania traci się ok. 0,6 litra wody. Należy pamiętać, aby zaraz po pływaniu w basenie uzupełnić jej niedobór. Bardzo ważne jest aby podczas pakowania torby na basen pamiętać o butelce wody.

Woda jest głównym składnikiem naszego ciała i stanowi od 55 do 78% jego masy w zależności od wzrostu i wieku. W momencie gdy zaczynamy odczuwać pragnienie tak naprawdę jesteśmy już w 3% odwodnieni, dlatego najlepiej sięgać po wodę zanim zachce nam się pić. Ważne jest aby wyrobić sobie nawyk picia, sięgać po wodę regularnie, tak by przez cały dzień wypić jej 8-10 szklanek.

Odpowiednie nawodnienie przynosi wiele korzyści dla zdrowia. Osoby, które narzekają na częste przemęczenie powinny regularnie sięgać po wodę by poprawić wydolność organizmu. Zmęczenie często związane jest ze spadkiem objętości krwi co zmusza serce do cięższej pracy by doprowadzić utlenowaną krew do wszystkich tkanek i narządów.

Należy także pamiętać, że uczucie zmęczenia i ociężałość są jednymi z objawów odwodnienia. Ci, którzy chcą poprawić nastrój i wydolność umysłową powinni zamiast po kawę sięgnąć po wodę. Wykazano, że utrata 1-2% wody obniża zdolność koncentracji. W przypadku bólów głowy czy migreny przywrócenie odpowiedniego stanu nawodnienia przyniesie zdecydowaną poprawę samopoczucia, co zostało potwierdzone badaniami, opublikowanymi w European Journal of Neurology.

Woda korzystnie wpływa na przebieg procesów trawienia i zapobiega zaparciom. Osoby, które regularnie pływają aby dbać o linię, dzięki piciu wody mogą wspomóc proces odchudzania przez przyspieszenie metabolizmu, wydłużenie uczucia sytości czy dzięki temu, że woda jest jednym z nielicznych produktów, które nie niosą za sobą żadnych kalorii.

Modny obecnie detoks, wymagający wymyślnych mikstur i zabiegów z powodzeniem można zastąpić wodą. Jak to działa? Woda zwiększa objętość krwi a tym samym stymuluje pracę nerek, narządu odpowiedzialnego za oczyszczanie organizmu z toksyn. Dodatkowo bardziej rozrzedzony mocz to mniejsza szansa na tworzenie się kamieni w układzie moczowym.

A co z regulacją ciepłoty ciała? Dzięki odpowiedniej podaży płynów termoregulacja przebiega sprawnie a pocenie sprzyja uwalnianiu szkodliwych substancji wraz z potem.  Wodę można polecić również wszystkim paniom dbających o cerę. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu skóra stanie się promienna, gładsza oraz bardziej nawilżona, a problemy z trądzikiem czy zmarszczkami będą mniej widoczne.

Ważne jest też co pijemy. Uprawiając sport jakim jest pływanie nie ma konieczności sięgania po napoje izotoniczne, ponieważ często są mocno dosładzane oraz zawierają konserwanty i sztuczne barwniki. Wypicie średnio, bądź wysoko zmineralizowanej wody znacznie lepiej uzupełni utracone z potem płyny oraz elektrolity. Dzieciom zaś, nie powinniśmy podawać wód smakowych, ponieważ tak naprawdę są to słodzone napoje, nieustępujące zawartością cukru w produktach typu cola.

Podsumowując, kiedy idziemy na basen zabieramy ze sobą butelkę wody i uzupełniamy jej brak tuż po treningu. Drodzy rodzice – pamiętajcie, aby zaraz po zajęciach nauki pływania dać dzieciom buteleczkę wody.
Razem utrwalajmy wśród dzieci i dorosłych nawyk pływania i gaszenia pragnienia wodą mineralną, wyjdzie to wszystkim na zdrowie.
Zapraszamy do śledzenia naszego fanpage’a!
By | 2017-09-12T18:08:25+00:00 Maj 6th, 2017|Blog, Żyj zdrowo|0 Comments

Leave A Comment